dimarts, 16 de desembre del 2008

De 80 a 40 Km/h, o la venjança biopija de les bosses de plàstic i els bici-arbres de Nadal.

(article inèdit)

El Conseller Saura acaba d’anunciar (amb nocturnitat) que l’any que ve ens reduirà encara més la velocitat a determinats trams metropolitans. Segons Saura, el Servei Català de Trànsit (que a partir d’ara hauria d’anomenar-se de Trànsit i Recaptació) reduirà de 80 a 40 Km/h la velocitat màxima, en funció del volum de transit. Ben mirat, alguna raó té el Conseller en el seu plantejament, ja que si enlloc d’anar a 80 o a 40 Km/h anem a peu o a cavall d’un ruc, segur que encara contaminarem menys. Però em sembla que no es tracta d’això, sobre tot perquè encara és hora que el Govern demostri al Parlament i a l’opinió pública que existeix una correlació directa entre la limitació a 80 Km/h i la reducció efectiva de la contaminació atmosfèrica.

Els fets són ben clars i ben senzills: sets i vuits i cartes que no lliguen. Mentre que els de Medi Ambient asseguren que després d’uns mesos d’anar a 80 Km/h la contaminació s’ha reduït un 3’5%, els de Política Territorial afirmen que, Enquesta de Mobilitat en mà, el darrer any el volum de cotxes privats que circulen per l’Àrea Metropolitana de Barcelona s’ha reduït un 9%. I ni els uns ni els altres, que tant sovint s’omplen la boca de participació, s’han dignat a comparèixer davant el Parlament per donar alguna explicació racional. No han vingut, perquè no tenen cap explicació raonable que els avali. No han vingut perquè només tenen la raó de la força que els donen els vots de tripartit), en lloc de tenir la força de la raó d’algun argument objectiu que els avali.

I ho anuncien precisament ara per allò del marcar paquet que en el seu dia ja va dir el Diputat Puigcercós. Ho treuen ara, perquè ICV fa quatre dies (després de mostrar-se més verda que un enciam) va haver de fer-se enrere en allò de les bosses de plàstic per les pressions dels seus socis de Govern. I ho treuen ara, després de sonat ridícul dels arbres de Nadal (naturalment laic) de la Senyora Mayol. Ho treuen ara, ras i curt, per veure si a la tercera va la vençuda. Des de la certesa, això sí, de que passi el que passi, hi ha una cosa que no els fallarà pas: la recaptació.

4 comentaris:

xavier ha dit...

Senyor Espadaler,
crec que fóra bo no fer només demagògia amb aquest tema. és evident que dir que el govern ens farà anar a 40km/h per l'autopista és molt popular. sobretoit per a tots aquells que tenen audis, mercedes i bmw, i que acostumen a fer la gracieta de dir que a 40km/h se'ls cala el cotxe.
però també estaria bé dir que quan no hi hagi trànsit a l'autopista i faci sol, ningú, repetiexo, ningú ens farà anar a 40km/h. és un sistema de senyalització regulable segons les condicions climàtiqwues i de trànsit. per tant, la limitació de 40km/h, per exemple, s'utilitzarà quan hi hagi perill de retencions, amb la intenció d'evitar el denominat efecte acordió, creat per un canvi de velocitat sobtat. si s'obliga a anr a 40km/h en aquest casos potser no caldrà que ens aturem fent caravana, sinó que s'anirà avançant. esperem que es provi i després critiquem, però no critiquem pq si, pq queda bé i és fàcil, sobretot quan no es diu tota la veritat sobre un tema.
gràcies per la seva atenció.

Anònim ha dit...

Jo l'únic problema que hi veig és que fan ecofariseisme, la mesura dels 80km/h l'anunciaven per raons ecològiques, no de seguretat (mireu hemeroteca) i en el millor dels cassos a baixat un 4% (falta saber que ha passat en el promig i en el pitjor dels cassos.
Encerten el tractament i erran amb el diagnòstic, amb la qual cosa, creen desconfiança i incredulitat.
Ecofariseus!

Anònim ha dit...

Totalment d'acord, tant amb el títol com amb tota l'explicació. I que consti que no em sento gens identificat amb l'ideologia d'Unió. Però em fa vergonya que els representants i administradors del meu país facin barbaritats com aquestes. És lamentable i massa cínic.

El pitjor és que els ciutadans no hi podem fer res quan ens trobem amb això. La democràcia és votar cada 4 anys? No crec.

salut.

Anònim ha dit...

si s'ha de reduir la velocitat per què no fabriquen els cotxes a mida?
Què passa amb els arbres de Nadal? ara no els podrem anar a comprar a llocs especialitzats, com per ex. la Fira de l'Avet d'Espinelves -entre d'altres-?.